Play – czy jest numerem 1 na rynku telefonii i Internetu? Wasze opinie i doświadczenia z operatorem

Sieć telefonii komórkowej Play, zarządzana przez operatora P4, jest obecnie największym tego typu usługodawcą w Polsce. Szacuje się, że udział marki w rynku to ponad 28 %, a baza jej aktywnych abonentów wynosi około 15 milionów osób.

Firma oficjalnie uruchomiła działalność komercyjną w Polsce w marcu roku 2007, ale testy działania sieci zaczęły się już na początku grudnia roku 2006. Choć rozbudowa sieci nadajników Play postępowała bardzo szybko, to jednak od samego początku klienci operatora korzystali również z nadajników sieci Plus, dzięki podpisanej pomiędzy firmami umowie.

Dopiero w ostatnich miesiącach sieć poinformowała o stopniowym kończeniu współpracy z Plusem i przechodzeniu już wyłącznie na zasięg własnych nadajników.

Aktualna oferta operatora

Oferta tej sieci jest bardzo rozbudowana, choć oczywiście poszczególnymi opcjami nie wyprzedza w żaden sposób swojej konkurencji. Podstawowe usługi, z jakich można korzystać, to:

  • usługi komórkowe na abonament, na kartę oraz w opcji mix;
  • dostęp do internetu mobilnego LTE (zarówno w formie abonamentu, jak i na kartę czy w tzw. ofercie elastyczne);
  • cyfrowa telefonia stacjonarna.

Firma wychodząc naprzeciw obecnym potrzebom rynku, ma także specjalną ofertę usług komórkowych dedykowanych obywatelom Ukrainy. Jest także szereg usług dodatkowych, jaki jak chociażby telewizja Play Now, która dostępna jest dla abonentów w ramach dodatkowej opłaty. Od pewnego czasu firma prowadzi również sprzedaż nowych smartfonów ze swojej oferty dla osób, które w żaden sposób nie są związane z operatorem oraz nie planują kupować od niego żadnych usług.

Usługi telefonii komórkowej

Nie da się ukryć tego, że usługi telefonii komórkowej to podstawa funkcjonowania każdego operatora telekomunikacyjnego na rynku. Play ma pod tym kątem mocno rozbudowaną ofertę, którą w dużej mierze można dopasowywać do własnych potrzeb.

Podstawową opcją jest dostęp do usług komórkowych poprzez abonament. Mamy tutaj opcję podpisania umowy na 12, 24, czy nawet 36 miesięcy. Abonenci podpisując umowę mogą zdecydować się na opcję z telefonem komórkowym, bądź podpisać umowę bez telefonu, zyskując tym samym niższą kwotę abonamentu.

Standardowo sieć posiada również rozbudowaną ofertę korzystania z telefonu na kartę. Daje to swobodę w opłacaniu telefonu, a każda kwota doładowania, zależnie od wielkości, przedłuża o konkretny okres ważność konta na połączenia wychodzące.

Jest także opcja MIX, która łączy w sobie zalety abonamentu i usługi na kartę. Umowa w takim przypadku opiewa na konkretną ilość doładowań za określoną, minimalną kwotę. W ramach takiej opcji można otrzymać telefon komórkowy w niższej cenie.

Dostęp do internetu + speedtesty na tle konkurencji

Sieć Play, jak wszyscy inni operatorzy komórkowi w tym kraju, oferuje oczywiście dostęp do mobilnego internetu, w dużej mierze w paśmie LTE. Pokrycie kraju nadajnikami LTE jest bardzo duże i stale rośnie. Początkowo sieć oferowała szybki internet mobilny wyłącznie w dużych miastach, aby obecnie bardzo poszerzyła ten obszar.

Z internetu, podobnie jak z usług telefonii komórkowej, można korzystać w ramach abonamentu, jak i w opcji na kartę z szerokim zakresem doładowań. Istnieje również specjalna oferta elastyczna. Tutaj umowa jest podpisywana na minimum 30 dni i po tym okresie może być zerwana w dowolnym momencie. Usługa pozwala na korzystanie z internetu tylko wtedy, gdy naprawdę jest potrzebny. W ramach oferty dostępne są pakiety danych 10 GB po 10 zł. Każdy rozpoczęty pakiet to naliczenie 10 zł do rachunku. Jeśli w danym okresie nie korzysta się z internetu w ogóle, opłata wynosi 0 zł. Osoby decydujące się na tę opcję mogą zamówić również przenośny router, płacąc za niego określoną, miesięczną ratę.

Szybkość internetu na tle konkurencji prezentuje się naprawdę nieźle. Speedtesty plasując operatora na pierwszej pozycji w kwestii wszystkich możliwych pasm dostępu do internetu mobilnego. Średnia prędkości pobierania w tej sieci to 21 mbps, natomiast wysyłania 7 mbps. Minimalnie gorzej Play wypada w rankingu dla samego internetu LTE, zajmując drugą pozycję i przegrywając z operatorem T-Mobile, ale bardzo minimalnie. Średnie prędkości dla LTE to 23/7 mbps (pobieranie/wysyłanie), kiedy lider rankingu T-Mobile oferuje średni transfer na poziomie 24/9 mbps.

Usługi multimedialne

Obecnie operator nie skupia się tylko i wyłącznie na usługach telekomunikacyjnych. To również różne pakiety multimedialne, płatne dodatkowo w ramach abonamentu. Zalicza się do nich między innymi:

  • Tidal – nieograniczony dostęp do utworów muzycznych w wysokiej jakości dźwięku;
  • Legimi – wirtualna wypożyczalnia książek;
  • Play Now – mobilne usługi telewizji cyfrowej;
  • Netflix – dostęp do seriali oraz filmów w ramach jednej opłaty miesięcznej.

Pozostałe

Oczywiście Play przygotował także specjalne oferty dla firm, zarówno tych małych i średnich, jak i dla klientów typowo korporacyjnych. Wspominaliśmy już także o ofercie dedykowanej obywatelom Ukrainy. Umożliwia ona dzwonienie na Ukrainę (do kraju spoza UE) przy stosunkowo niskich opłatach.

Od pewnego czasu operator promuje również tzw. abonamenty rodzinne. Biorąc więcej, niż jedną umowę w ramach pakietu rodzinnego, zyskuje się na niższym ogólnym abonamencie, czy tańszych (nierzadko praktycznie darmowych) dodatkowych telefonach. Osoby decydujące się na abonament, zarówno telefoniczny, jak internetowy, mogą do swojej umowy dobierać bardzo zróżnicowane urządzenia. To nie tylko telefony oraz modemy i routery, ale także laptopy, tablety, konsole do gier, sprzęt audio, drony i wiele więcej.

Ceny

Opcji wyboru usług jest w Play naprawdę mnóstwo, dlatego trudno byłoby nam podać dokładne ceny wszystkich z nich. Warto też pamiętać o tym, że ceny te regularnie się zmieniają, pojawiają się okolicznościowe promocje, a i nierzadko łączenie abonamentów generuje rabaty. Oto więc kilka podstawowych usług wraz z aktualnymi cenami dla nich:

  • abonament telefoniczny dla jednej osoby z nielimitowanymi połączeniami i wiadomościami to 50 zł miesięcznie;
  • w przypadku oferty dla dwóch osób ten sam abonament wynosi 40 zł za osobę, a przy minimum 3 kartach już 35 zł za osobę;
  • oferty telefonu w mixie zaczynają się już od 30 zł doładowania przy kontrakcie na minimum 24 doładowania;
  • najtańszy internet mobilny bez limitu GB i bez urządzenia to wydatek 50 zł miesięcznie;
  • w przypadku opcji z urządzeń najtańszy abonament internetu mobilnego bez limitu to 70 zł miesięcznie.

Awarie

Operator dysponuje obecnie bardzo już rozbudowaną siecią własnych nadajników, których awarie są rzadkością. Od czasu do czasu abonenci mogą mieć drobne trudności z korzystaniem z usług, ale zazwyczaj mają one charakter lokalny i są szybko usuwane. Poważniejsze awarie, na większą skalę, praktycznie się nie zdarzają.

Krótkie FAQ

Ile kosztuje i jak wykupić Internet w Play?

Opcji abonamentowych związanych z dostępem do internetu w Play jest bardzo dużo. W przypadku wyboru oferty bez urządzenia, ceny znajdują się w zakresie od 20 do 60 zł miesięcznie. W opcji z urządzeniem najtańsza oferta to 45 zł miesięcznie, a najdroższa to 80 zł miesięcznie. W przypadku internetu elastycznego płaci się po prostu 10 zł za każdy rozpoczęty pakiet 10 GB.

Wykupienie tej usługi jest bardzo proste. Można złożyć zamówienie przez internetowy sklep i podpisać umowę u kuriera. Inną opcją zdalnego zakupu jest zamówienie telefoniczne, po którym podpisanie umowy również następuje u kuriera. Można także udać się osobiście do salonu stacjonarnego i podpisać umowę z konsultantem.

Jak zarejestrować numer w Play przez internet?

Rejestracja numeru jest bardzo prosta. Wystarczy wybrać się do salonu Play lub do jednego z wielu punktów partnerskich razem z dowodem osobistym oraz z kartą. Nową kartę może również kupić w tych punktach.

PLAY – TYLKO dzisiaj 19.03.24 – oferta promocyjna. Kliknij

Jeśli pierwsza rejestracja była już wykonana, kolejne karty można rejestrować między innymi poprzez formularz online, telefonicznie oraz SMS-em. Wiadomość SMS należy wysłać na numer 676 o treści ZAREJESTRUJ „NR TELEFONU” „KOD PUK”. Wysłanie wiadomości jest bezpłatne.

Opinie

Play cieszy się całkiem dobrą opinią, szczególnie pod kątem usług telefonii komórkowej. Nieco gorzej wygląda to w przypadku dostępu do internetu. Niektórzy klienci w swoich komentarzach narzekają przede wszystkim na wysoki ping, który może utrudniać płynną rozgrywkę w sieciowych grach komputerowych. Nie ma jednak większych zastrzeżeń co do samych prędkości transferu w sieci.

Czy i gdzie kupić jedną z usług?

Rozbudowana i bardzo nowoczesna infrastruktura, a do tego ogromny wręcz wachlarz usług wraz ze specjalnymi promocjami dla rodzin. To zalety skorzystania z usług Play, które trudno podważyć. Oczywiście jednak decyzję o tym, czy oferta pasuje do Waszych potrzeb czy też nie musicie podjąć sami. Usługi w Play można kupować zarówno w salonach, jak i poprzez internet czy telefonicznie.

Click to rate this post!
[Total: 75 Average: 1.8]

Play - opinie z forum:

  1. Maciej pisze:

    To może kilka słów ode mnie. Do playa przyszedłem praktycznie na samym początku jego aktywnej działalności na naszym rynku. Najpierw była to oferta na kartę teraz z racji prowadzenia działalności gospodarczej wybrałem opcję abonamentową i z której jestem zadowolony. Nie wiem jakim cudem play może pozwolić sobie na tak niskie względem konkurencji ceny. Fakt ten zdaje się dowodzić temu, że marka ta jest z tego co wiem najczęściej wybieraną spośród tych klientów, którzy zmieniają swojego operatora na innego. Żeby nie przynudzać powiem tylko tyle, że playem jestem już ładnych kilka alt i nie zamierzam się stąd ruszać. Szczególnie, że coraz to pojawiające się nowe oferty biją na głowe te konkurencji.

  2. Antek pisze:

    Mam u nich abonament ( ta najnowszą ofertę rozmowy i smsy do wszystkich sieci za 7 dych miesięcznie). Moim zdaniem to ze tyle osób przechodzi do nich jest spowodowane właśnie dużo lepszymi ofertami w stosunku do konkurencji z pod znaku orange i plusa. Widać, ze ludziom nie przeszkadza fakt, że inne osoby mają drożej do playa. Tak to już jest, że w konsumpcyjnym społeczeństwie ludzie myślą głównie o sobie. Odnośnie zasięgu mogę powiedzieć tylko, że rozwiązanie wprowadzone przez nich a polegające na wyłapywaniu zasięgu innych sieci, jest strzałem w dziesiątkę. Moim zdaniem była to, jest i będzie najlepsza opcja na rynku jeszcze przez długi okres czasu jeśli nic większego się nie zmieni.

  3. hubertt pisze:

    najnizsze ceny na rynku, zasieg wszystkich sieci – czego mozna chciec wiecej?:)

  4. Maja pisze:

    Zmieniłam na play kilka miesiecy temu skusiła mnie cena.Jest ok.Problemy z zasiegiem zdarzaja sie ale bardzo rzadko. Mam zamiar przejsc na abonament i zobaczymy co z tego wyjdzie

  5. Play – TYLKO dzisiaj 19.03.24 ceny promocyjne. Kliknij

  6. Kaśka pisze:

    Korzystam z ich usług od dwóch lat i jestem zadowolona. fajne promocje (można zaoszcczedzić;p)Teraz planuje korzystac z ich internetu i tu pytanie ma ktos? jak sie spisuje?

  7. iwona pisze:

    ja jestem u nich od jakiegos roku no i wszystko byłoby ok gdyyby nie kłopoty z zasiegiem u mnie. Wczesniej był dobry a ostatnio problemy zdarzaja sie coraz czesciej

  8. kinga pisze:

    do Kaśka: ja mam u nich internet i całkiem dobrze się sprawuje. Oczywiscie zdarzają się jakies drobne rpzerwy ale to w jak każdym przypadku

    1. a jakie fajne telefony mozna dostac w 2014?

  9. Gosc pisze:

    Najgorszy customer service !!! Ci ludzie nie chca pomoc czy pracowac? To zwolnijcie sie ! Spotkalam obcokrajowca w sklepie play, pytal sie czy polacy to rasisci Ha ha … Juz przez playa wyrobili sobie marke o polakach, wstydz sie play!

  10. Niezadowolona pisze:

    Play to zart
    Doladowanie konta karta debetowa trwa wieki, kiedy dzwonisz po aktualizacje nikt nie wie dlaczego i co robic.

  11. W punkcie Play w Łancucie podpisałem umowę na korzystanie z oferty Formuła Rodzina na trzy numery. Okazało się,że pracownik punktu nie wpisał jednego numeru.Sprawa jest wyjasniana,ale jestem już stratny minimum kilkadziesiąt złotych. Jeżeli nie uda się tego załatwić,kieruję sprawę do Rzecznika Praw Konsumentów,lub mój prawnik skieruje sprawę do sądu. Bardzo się na Play zawiodłem!

  12. Kupi ten co gupi pisze:

    Śmieszą mnie pozytywne komentarze o Play. Oczywiste jest to, że są one opłacane. Aktualnie będę płacił dwa lata za usługę która nie działa i z której nie mogę zrezygnować. Play wyłączył sobie na miesiąc mój numer z którego korzystam od 8 lat w interesach i karmiących mnie frazesami że wszystko będzie ok już niebawem i tak od miesiąca – nie mogłem sobie na to pozwolić, więc założyłem numer w innej sieci, napisałem do rodziny, przyjaciół, klientów, znajomych, że mam nowy numer i jaka jest tego przyczyną i płacę dwa abonamenty, bo na szarpanie się z playem mnie nie stać. Poświęciłem im kilkadziesiąt godzin i telefon nadal nie działa, oferty nie można zrezygnować, ale ona nie działa.

    1. Odpus pisze:

      Głupi jest osoba pisząca GUPI ….IDŹ TŁUKU SIĘ UCZYĆ!

  13. DORIS pisze:

    Play oferuje dobre oferty przed podpisaniem umowy!! Płacę abonament 72zł miałam mieć Internet bez limitu!!!! Po 6-ciu mies.okazało się że muszę dopłacać 30zł.Podpisując umowę abonament miał wynosić 50zł,też okazało się bzdurą,bo zabrano mi obiecane rabaty.Rozmowy z zagranicy miałam mieć bez limitu.Gdy dostałam ogromny rachunek nie było mi wesoło.Reklamację odrzucono,ja płacę duże rachunki a konsultantka Play nadal pracuje!!!!

  14. Kasia pisze:

    To gadanie o tłumach ludzi przechodzących do play to chyba żart,przechodzą a potem odliczają dni do zakończenia umowy by uciec jak najdalej,wykupiłam abonament w play na początkach ich działalności pod koniec umowy dostałam fakturę opiewającą na kwotę około 500 zł a potem jeszcze dwie podobne,w salonie usłyszałam że taki jest regulamin korzystania z tej umowy,że powinnam to sama wcześniej sprawdzić na stronie bo przecież na końcu mojej umowy miałam tę gwiazdkę i tam jeszcze gwiazdkę i ogólnie to mogę z tym iść do sądu ale nic mi to nie da bo z nimi nie da się wygrać,wyłączono mi wszystkie pakiety przez co za wszystkie połączenia i internet płaciłam jak za zboże. Aktualnie jestem w Orange i o każdej najmniejszej zmianie dotyczącej mojej umowy jestem informowana na bieżąco,w salonach są ludzie znający się na swojej pracy,a nie lekceważący klienta. Play jest nastawiony wyłącznie na zysk,a nie na jakość,byleby ktoś podpisał a potem zaczyna się cyrk,provident by się nie powstydził tak ukrytych kosztów.

  15. nabity w butelke pisze:

    Cos okropnego , to jest cwaniactwo najwyzszych lotow . podpisanie zlecenia na przeniesienie numeru z innej sieci jest rownoznaczne z podpisaniem umowy pomimo ze nie dalo sie przeniesc tego numeru . prosze uwazac przed zlozeniem jakiegokolwiek podpisu

  16. Krzysztof pisze:

    JAK PLAY NABIJA LUDZI W BUTELKĘ!!!

    Kupiłem starter na internet, jak wynikało z ulotki, którą wziąłem z punktu to przy rejestracji numeru miałem otrzymać 100GB na miesiąc- tak też uczyniłem, pracownik zarejestrował mi numer. Po paru dniach i wykorzystaniu ok 2,5GB skończyły się środki!!! Pracownica na infolinii (płatnej) poinformowała mnie, że przy rejestracji 4-go startera promocja nie obowiązuje. Cóż- nikt mnie o tym nie informował jak go kupowałem i rejestrowałem!!!

    Pomyślałem, że sprawdzę czy rzeczywiście jest taki zapis, na stronie play odnalazłem owy regulamin, ściągnąłem i co się okazało??? Mogę zarejestrować maksymalnie 10 numerów!!! Złożyłem reklamację, zadzwonił konsultant po 2 dniach i mówi, że w międzyczasie zmienili regulamin!!! Kiedy? -pytam przecież 2 dni temu go ściągnąłem i na tej podstawie złożyłem reklamację -odpowiedział, że pod koniec października i prawdopodobnie mam jakiś archiwalny. Nadmieniam, że nie było innego, a regulamin który ściągnąłem obowiązuje od 06.06.2016r do 01.02.2017r.

  17. Marek pisze:

    Przeniosłem nr telefonu z plusa do play podpisałem umowę na 24 miesiące na działalność gospodarczą. Na umowie widnieje że jest podpisana na 24 miesiące, więc po upływie 24 miesięcy wypowiedziałem umowę na działalność gospodarczą i podpisałem umowę jako zwykły konsument. Po miesiącu otrzymałem wezwanie do zapłaty na kwotę 330zł za wcześniejsze wypowiedzenie umowy . Bo w play mimo ze masz umowę na 24 miesiące umowa obowiązuje 27 miesięcy, ponoć jest jakiś regulamin. Nikt nie wyjaśnił skąd te dodatkowe 3 miesiące? ani jak wyliczyli że za okres dodatkowych trzech miesięcy należy im się 330zł, bo za abonament brutto płaciłem 60zł miesięcznie. Kilkanaście wpisów reklamacyjnych co 2 dni dzwoni inny człowiek z biura, opowiadasz to samo kilka razy a na końcu dzwoni firma windykacyjna i grozi Ci że wpisze Cię do rejestru dłużników i Pani grzecznie odpowiada że jej to nie interesuje że Play nie zajął stanowiska pisemnego w tej sprawie. Polecam wybrać innego operatora. Marek

  18. rafal pisze:

    Mam dwa abonamenty w play płacę na czas gdy dostalem dwa telefony widnialem w krd i bez problemu podpisałem dwie umowy.Teraz chciałem wziasć 3 numer z telefonem weryfikacja przeszła na TAK wyslalem skan dowodu i przyszła odpowiedz że nie mogę wziasc bo widnieje w krd to do cholery jakim cudem wziąłem wtedy rok temu? Wtedy też widnialem w krd.Od roku czasu płacę na czas abonamenty.Wtedy mogłem a teraz nie?

  19. Kasia pisze:

    Sa mili przy podpisywaniu na 24m umowy! Przysięgam wypowiedzieli mi umowę 6 dni przed końcem (miałam 114zl zaległości) i za to wypowiedzenie ukarali kwota 70zl!!! Próbowałam sie odwoływać, pisać reklamacje, bez szans! A najlepsze, ze zanim dostałam odp na moje teklamacje to juz sprawę oddali do firmy windykacyjnej Kaczmarskiinkaso czy jakoś tak! Szok a byliśmy ich klientami od lat! Cała rodzina!!! Tak to jest firma sie rozwinęła i juz ma gdzieś klientów! Rozczarowanie max!

  20. Domi pisze:

    Salon Play- Sosnowiec Plaza ul. Sienkiewicza 2, kolejny raz poszlam, zeby uzyskac porady konsultanta, kolejny raz osoba pracujaca we wspomnianym salonie Play byla niemila I najwidoczniej przeszkdzalo jej, ze ktos z klientow przyszedl z zapytaniem. Pani z ID sprzedawcy D001046029 najwidoczniej byla bardziej zajeta swoim telefonem, niz checia obslugi, a moje dodatkowe pytania wywieraly jej coraz wieksza niechec.
    To juz kolejny raz, gdy w Sosnowiec Plaza obsluga jest niemila dla klienta. Pierwszy raz, gdy przyszlam z checia przeniesienia numeru (o zasadach ktorych dowiedzialam sie od konsultanta telefonicznego) kierownik salonu stwierdzil ze „nie da sie”, ja powiedzialam, ze „da sie”, poniewaz taka informacje uzyskalam od konsultanta telefonicznego, wtedy sie zdziwil I przyznal mi racje….Polecam odwiedzac inne placowki w celu uzyskania profesjonalnej obslugi

  21. Anna pisze:

    A nasz opiekun firmowy zrobił nas w balona, bo nam nie powiedział, że okres wypowiedzenia to nie pełny miesiąc, a miesiąc rozliczeniowy czyli od 5 do 5 i teraz zapłacimy podwójnie za wprowadzenie 'lepszej oferty’ – nieprofesjonalne świństwo!

  22. wojciech pisze:

    Czy na forum,ktos moze mi odpowiedziec na jedno pytanie,operator Play wysylajac list do mnnie napisal ze wysyla sprzet.Karta sim nie jest sprzetem.Czy postapil dobrze czy sklamal.czy dopuscil sie nieprawdy z art kk….

  23. jeszcze niestety uzytkownik pisze:

    Prosze ! Szukajcie prawdziwych opini,prawdziwych uzytkownikow,macie wybor niezaleznych stron.
    Moim zdaniem jak wielu na innych stronach .

  24. Ania pisze:

    własnie dzis sie dowiedziałą iz jezeli nie zapłae fry w ter to Opłata abonamentowa jest wyższa o 5,99 zł ze względu na nieuwzględnienie rabatu z tytułu e-faktury, który jest naliczany tylko przy zachowaniu terminowych płatności.to jawne złodziejstwo zgodne to z prawe

    1. Konrad pisze:

      Proponuję cofnąć się do czasów przedszkola – tam podobną zaczynają uczyć czytać, nieprawdaż?

  25. Jestem od ponad 10 lat w Play. Pierwszy telefon na kartę, potem abonament. Dwa lata temu przy przedłużaniu umowy w Play (Carrefour Morena Gdańsk) zapomniano mi powiedzieć, że przedłużając umowę miesiąc przed terminem zapłacę podwójny abonament. Napisałam do Warszawy skargę, po wymianie zdań (wyjaśniano mi, że to nie podwójny abonament tylko…..) zwrócono mi pieniądze i przeproszono, obiecując mi, że się to już nie powtórzy. Wrzesień 2017 – przedłużenie umowy w Play ( Galeria Bałtycka Gdańsk), 3 razy pytałam czy nie zapłacę podwójnego abonamentu. Pan zapewnił mnie,że absolutnie nie zapłacę podwójnego abonamentu. podpisałam kolejną umowę. 12.09.2017 przyszła faktura na kwotę 36,89 złotych. 29.09.2017 otrzymałam korygującą fakturę -19,67…..i 12.10.2017 kolejna faktura na kwotę 69,70!!!!!!!!!!!!! od której odliczono 19,67, do zapłaty 50,03 zł. Pofatygowałam się do salonu (Galeria Bałtycka), mojego miłego pana, który poprosił mnie przy podpisywaniu umowy o 9 lub 10 punktów za obsługę. Kiedy przyszedł sms z prośbą o ocenę pracy tego pana dałam 10 (złodziejowi?) za to,że kłamał, ponieważ dobrze wiedział co robi. Szkolenie pracowników w Play standardowe. Pana w tym dniu nie było, obsłużyła mnie pyskata panienka, która przy innych klientach powiedziała, że źle zrozumiałam tego pana, albo ja jemu niezrozumiale zadawałam pytania.

  26. Artur pisze:

    Noty odsetkowe w play
    Jakaś kpina, dzwonilem dwa razy na infolinię prosząc o przesłanie faktury,ktora otrzymalem w koncu po kilku dniach po moim telefonie (tlumaczyli ze onet blokuje meile z fakturami)a mimo wszystko wyslali mi notę odsetkową.Czas najwyzszy na zmianę operatora !!!! Nie chodzi o 18 groszy lecz o fakt,
    Podobny problem mialo ok 1 mln użytkowników (1 mln x 0.18 =180.000 ) no ale kto bedzie sie klócil o 18 gr. Po prostu kazdy grzecznie zapłaci, tak sie robi kasę

  27. Maciuś pisze:

    20 dni już czekam na przeniesienie numeru do pley a mam czekać jeszcze 5. Miał być aktywny z dniem 1 stycznia. Na skutek błędów pracownika pley. Wiedza w salonach jest bardzo słaba. Bo jak wytłumaczyć 4 różne odp. Na to samo pytanie. ! Już pracownicy orange mają większą wiedzę. Jestem bardzo ciekawy czy za okres tych 6 dni będę płacić musiał. Pierwsze wrażenie bardzo słabe.

  28. Czy to prawnie nalicza play pisze:

    Czy ktoś się orientuje jak to jest z opłatą za telefon . Umowa ultimatum na 3 numery + 1 po 5 miesiącach. Pierwsze 3 nr na 24 miesiące całość niestety musi obowiązywać do ostatniego nr w grupie. I moje pytanie jeżeli płaci się coś w grupie czy nie powinien być pomniejszony rachunek za sprzęt (czyli te 24 miesiące z umowy ) czyli 29 miesięcy

  29. Pare dni temu po powrocie z pracy zauwarzylem, ze modem w posiadaniu ktorego jestem a ktory otrzymalem w jednym z salonow w swoim miescie…na skutek „wady” specznial do nieprawdopodobnych rozmiarow – do punktu, w ktorym klapka urzedzenia, maskujaca od tylu baterie pekla. Po paru dniach oczekiwania na odpowiedz z salonu, dowiedzialem sie od BARDZO NIEMILEJ PANI PRZEZ TELEFON, ze (po dwoch latach bycia klientem PLAY) ZAPLACIC BEDE MUSIAL za NAPRAWE baterii…bo o ile modem ma gwarancje 24m-cy to bateria juz nie 🙂 (bateria, ktora tak na dobry poczatek na miejscu wymieniona powinna zostac na nowa) prawie 30zl! – za baterie prosze Panstwa [gdzie koszt wykonania calego modemu (wraz z bateria) to jakies 3-4dolary]

    Pani (bardzo mila) z ktora przed chwila rozmawialem przez telefon poinformowala mnie, ze moge sie z tym bezposrednio zwrocic do serwisu PLAYa w Warszawie w celu podjecia przez nich decyzji o przyznaniu mi calkowicie nowego modemu – podobno z racji tego, iz o tego typu rzecz (zwiazana jak by nie bylo z gwarancja urzadzenia- peknieta klapka maskujaca od tylu to wynik pracy wadliwej baterii) jeszcze sie do nikogo nigdy nie ubiegalem (urzedzenie ma gwarancje 24 m-ce) ale rowniez z uwagi na to, iz za dwa miesiace (mniej wiecej konczy mi sie z nimi umowa).

    Nadmienie tylko, ze cala ta sytuacja wydaje mi sie bardzo nie na miejscu – zeby traktowac klienta, ktory od dwoch lat placi PLAY za serwis internetowy jak worek ziemniakow – [osobiscie nie wiem jak wogole naprawic mozna baterie, w ktorej wylal sie polimer(?) – takie baterie wybuchaja, wylewaja sie…stanowia niebezpieczenstwo dla zarowno dzieci jak I doroslych [po internecie kraza setki filmikow przedstawiajacych jak cos takiego sie moze skonczyc] – a ja mam w domu dwu-letnie dziecko….a kobieta sie ze mna przez telefon przepycha o pare zl, jak o marchewke na „zielonym” – wstyd…Gdyby tego typu sytuacja zaistniala np. w Londynie, w ktorym mieszkalem przez kilkanascie lat, dostalbym pewnie internet dozywotnio za darmo PLUS najnowszy na dana chwile modem na sklepie PLUS przeprosiny i calowanko w zadek – tylko po to, zebym sie o tym glosno w ktoryms z salonow carphone warehouse na glos niewypowiadal [bo ktorys z klientow zainteresowanych oferta ktoregos z provider’ow moglby podsluchac, przerazic sie I uciec – TAKA PRAWDA] A my w kraju dalej parowki i klacze za ladami mamy, ktore nie wiedza jak sie zachowac…o klasie juz nie wspomne. W Londynie po wejsciu do ktoregokolwiek salonu mam na start pytanie, czy nie mialbym ochoty sie czegos napic…. a tu mnie kazdy nawet na pare zlotych zrobic probuje – zenada!

  30. Tosiencja pisze:

    Do wszystkich piszących takie negatywy – serio, myślicie, że u innych operatorów będzie Wam lepiej? Napiszcie jak się już przeniesiecie i przyjdzie do podpisywania kolejnych numów z kolejnymi operatorami

  31. śmieszny pisze:

    Nie, żebym bronił play, ale to tylko dowód na to, że nie czytacie dokumentów. Tekst typu jestem 10lat w Play i mi się należy jest żałosny. Prowadzę sklep fryzjerski kilka lat i nigdy nie słyszałem od klienta tekstu ” strzyżenie za darmo mi się należy bo ciągle tu przychodzę”. Powodzenia 🙂

    1. Jola pisze:

      Należy się uczciwe informowanie .

  32. Tymon pisze:

    Ile z tych negatywnych opinii o Play jest dziełem konkurencji a ile realnych abonentów. Czytając opinie o innych operatorach można dojść do wniosku,że wszyscy to oszuści, naciągacze,itp, itd.Nie zawsze przeniesienie się do konkurencji jest korzystniejsze po podpisaniu nowej umowy.

  33. Irena pisze:

    Chciałam ostrzec użytkowników wyjeżdżających na wakacje do Turcji .Z powodu mojej niewiedzy zostałam podłączona do tureckiego internetu i pomimo to że nie korzystałam z niego play wysłał mi rachunek do zapłaty na kwotę 272 zł,a mój abonament to 30 zł.Po prostu nie wyłączyłam internetu lub transmisji danych.

    1. Nie została Pani podłączona ale telefon się podłączył. Wystarczyło wyłączyć transmisję danych w telefonie i było by po kłopocie. Zwalanie winy na Play jest bez sensu. Nikt Pani na się nie kazał korzystać z tureckiego mobilnego internetu. Turcja nie jest w unii i operator nalicza inne opłaty za internet. Przed wyjazdem trzeba sprawdzić jakie są opłaty w innych krajach.

  34. NAIWNY pisze:

    Jestem w Play od 2010, ogólnie było zawsze OK. Miła i fachowa obsługa, nigdy nie było wciskania kitu, ani naciągania. W 2015 na jesieni kończył się abonament, zadzwonili z propozycją która raczej nie należała do atrakcyjnych. Napisałem wymówienie z zamiarem przejścia na kartę. Zadzwonił pan z obsługi klienta i zaproponował bardzo dobre warunki… 30PLN, umowa na czas nieokreślony, bez limitu rozmowy i sms y i 5 GB transferu. Zgodziłem się. Przysłali umowę do podpisania… A tam nigdzie nie napisane, że na czas nieokreślony, normalnie 24 miesiące. Ale… warunki niezłe, dałem sobie spokój i olałem temat. Rok temu (pół roku przed końcem umowy) szukałem internetu mobilnego. Oczywiście najpierw do Play, gdzie bardzo miła pani zaproponowała mi internet LTE, bez limitów, na rok umowa, tylko na telefon miałem przedłużyć na dwa lata (znaczy dwa lata od końca umowy)… za wszystko 70 PLN… Cena dla mnie atrakcyjna. Za stacjonarny o prędkości 60 MBs płaciłem prawie 50 PLN, a tu z telefonem siedem dyszek. Zwłaszcza że w telefonie internet i zasięg były bez zarzutów. Jako, że nie bardzo miałem czas na chodzenie i porównywanie wziąłem praktycznie w ciemno. Minął rok i przestał mi być potrzebny internet (założyłem stacjonarny z telewizją)… zajrzałem do umowy, tam faktycznie rok od podpisania… Idę do salonu Play, tam gdzie podpisałem umowę aby zrezygnować z internetu. Pan (bo pani już nie pracowała) mówi, że ok nie ma sprawy odłączymy… ale starszy kolega pana zagląda na moje konto (to wewnętrzne, nie w play24) i mówi… nie opłaca się odłączać internetu, bo w sumie co panu szkodzi mieć mobilny oprócz stacjonarnego… zwłaszcza że i tak musi pan płacić to 70 PLN do końca umowy na telefon, no taka promocja była wtedy.
    Poza tym dowiedziałem się jeszcze, że: bez limitu znaczy do 100GB miesięcznie, po przekroczeniu spada prędkość.
    Faktyczna prędkość LTE u mnie w domu to max 15 MBs, a całe to 100 GB wykorzystałem w maju i czerwcu w ciągu 6 dni.
    Rzadko korzystam z internetu, jak już to głównie w telefonie, gdzie mam 10 GB miesięcznie. Na zapytanie wysłane do Playa, jakim cudem przy tak niskiej prędkości tak szybko się zużył pakiet otrzymałem odpowiedź…. „Zgodnie z Pana dyspozycją przekazaną w zgłoszeniu zweryfikowałem sytuację na koncie. Uprzejmie informuję, że w bieżącym okresie rozliczeniowym, czyli od 1 czerwca 2018 roku wykorzystał Pan już ponad 100 GB transferu, przez co zgodnie z warunkami Pana umowy prędkość została ograniczona. Taka sama sytuacja miała również miejsce w poprzednim miesiącu.”
    Na drugie pismo, już z opisanym dokładnie problemem i prośbą o informacje co może powodować takie zużycie danych przy korzystaniu praktycznie tylko z przeglądania stron serwisów fotograficznych. Czy to może jakiś wirus, albo trojan? Odpowiedź jak wyżej.
    Co ciekawe w play 24, w wykazie połączeń internetowych jest napisane:
    Z pakietu
    danych 85,71 GB w czerwcu, a w maju 78,45 GB
    Pan z Play przez telefon stwierdził że mogli nie zaktualizować.
    A tak w ogóle to klienci oglądają filmy w 4K, a potem mają pretensje że internet wolno chodzi 😉
    Od siedmiu lat w Play nigdy nie zalegałem z opłatami, mam zlecenie stałe i zawsze cztery dni przed terminem płacą rachunek. Ale kogo to interesuje. Jak się da naiwnemu coś wcisnąć to się wciska z uśmiechem.
    Wniosek: czytać dokładnie po cztery razy umowy i męczyć sprzedawcę jak się czegoś nie jest pewnym… Nawet jak sto razy nie było problemów to 101 będzie… 15 miesięcy jeszcze będę płacił.. i tyle z Play.
    Nie mówię że gdzie indziej jest lepiej, ale do Play miałem już zaufanie…
    Naiwny.

  35. GoodTeam pisze:

    Cześć wszystkim użytkownikom Play. Chciałbym tak krótko że mesydża dostałem że neta limit przekroczyłem i mówię do mojej małż ???? że jak to możliwe jak w chacie cały czas na wi fi latamy a na wybiegu czyli za domem mało używamy no bo w pracy itd.ona na to że też dostała takie info i że trzeba iść się dowiedzieć o co caman a tu córka nagle że i ona ma takiego mesydża więc ja na to pfffff nawet się nie będę fatygował do nich i cisnienia podnosić sobie nie będę się mówi jak dbasz tak masz więc będę rezygnował z usług firmy play bo tak rąbać to się nie dam i to z trzech nr. jednocześnie.

  36. kjask pisze:

    co jeśli osoba niepełnoletnia będzie chciała zarejestrować swój numer na kartę? Nie ma dowodu osobistego. Jak to wygląda w przypadku Play?

  37. jofon pisze:

    Ktoś korzytsa z ich internetu LTE do grania? Piszcie proszę jak prezentują się te transfery i pingi. Czy w dużym mieście naprawdę mogą być problemy z płynną rozgrywką?

  38. raf77 pisze:

    na czym polegają te oferty duetowe dla telefonów? Dostaje się dwie karty sim z różnymi numerami i do tego można dobrać 2 telefony? Czy podpisanie umowy wymaga obecności obu osób?

  39. pgajda pisze:

    próbuję zarejestrować drugą kartę przez sms-a zgodnie z poradnikiem, i odrzuca mi :/ Ktoś wie o co chodzi? Do salonu mam kawał, mieszkam na wsi i nie widzi mi się jechać do nich.

  40. senior pisze:

    Jestem dość długo związany z Play. Co mnie bulwersuje?
    Promocje w tej sieci są tylko dla nowych abonamentów lub przystępujących
    do współpracy z siecią.Nie mają żadnych promocji dla długoletnich użytkowników.
    Jedyna propozycja to zmiana taryfy która nie jest zawsze korzystniejsza.

  41. kobitka bez maila pisze:

    Jak ktoś myśli o abonamencie w tej siedzi, to doradzam najpierw sprawdzić czy ma się zasięg tam, gdzie się mieszka. Zapewnienia pracowników często nie pokrywają się z rzeczywistością. Warto sprawdzić wszystko na ofertach na kartę – mniej się straci w razie czego.

  42. Adam z Poznania pisze:

    Bardzo slaby zasięg internetu, nawet w Poznaniu jest wiele miejsc, w których nie można się połączyć, nie mówiąc już o terenach podmiejskich. Z miesiąca na miesiąc jest coraz gorzej. W salonie powiedzieli że to być może wina przeciążenia sieci, więc zamierzam im chociaż trochę pomoc i odciążę im sieć z mojego numeru.

  43. Stanisław pisze:

    Pozwolę sobie wyrazić swoją opinię o obsłudze klienta w salonie Play.
    Dzisiaj, chcąc kupić starter Play na kartę i w związku z tym wybrałem się do salonu Play w Bielsku-Białej mieszczącego się w CH Sfera przy ulicy Mostowej 5.
    Tutaj spotkała mnie niemiła niespodzianka, poprosiłem o starter Play na Kartę za 5 zł i poprosiłem o umożliwienie wybrania mi numeru spośród kilku posiadanych kart-starterów. Otrzymałem odpowiedź odmowną, Pani mnie obsługująca stwierdziła, że kupując starter mogę dokonać zakupu tylko i wyłącznie z numerem losowo wybranym, tzn. pobranym przez ową Panią, pierwszym znajdującym się w paczce starterów.
    Co za arogancja, co za buta i to w dzisiejszych czasach, gdzie się podobno zabiega o klienta. Nie wiem, czy to zachowanie, to jednostkowy kaprys obsługi w tym salonie Play, czy też jest to standardowa procedura wprowadzona w całej sieci przez jakiegoś oszołoma przypadkowo znajdującego się na kierowniczym stanowisku, decydującego o zasadach i procedurach dotyczących zasad obsługi klienta.
    Dodam, że poinformowano mnie w tym to salonie Play, że gdybym kupował abonament telefoniczny, to wówczas oczywiście mógłbym sobie wybrać numer telefonu. Ale nie na kartę.
    Życzę powodzenia w takim podejściu do klienta, a może klienci to odpowiednio docenią i Play wyciągnie z tego jakieś wnioski.

  44. Daria pisze:

    Wzięłam telefon i abonament. Płaciłam 200 zł miesięcznie. Wydawało mi się ostatnio, że powinnam już spłacić ten telefon. Byłam pewna, że jak go spłacę będę płaciła mniej o ratę za telefon. Okazało się, że telefon został już spłacony w lutym a ja przez pół roku nadal płaciłam 200 zł za taryfę, która normalnie kosztuje chyba 50 zł. Dla mnie to jest chore i czuję się oszukana. Pewnie umowa była dobrze sformułowana ale nigdy bym nie pomyślała, że można tak kogoś naciągnąć. Od razu przeniosłam się do Orange i za 65 zł mam o wiele więcej internetu a nie płacę 200 zł za byle co.

Play dzisiaj – oferta promocyjna. Kliknij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *