Telewizja i Internet od firmy Vectra – czy warto się skusić? Nasze stanowisko + Wasze opinie i doświadczenia
Ilość firm oferujących dostęp do telewizji kablowej w jakości cyfrowej oraz analogowej, a do tego szybki dostęp do internetu jest naprawdę duża, przez co wiele osób może mieć spore problemy ze znalezieniem najbardziej profesjonalnego usługodawcy, który jednocześnie gwarantuje konkurencyjne ceny.
Aby być może ułatwić wielu osobom podjęcie trafnej decyzji, przyjrzymy się dzisiaj nieco bliżej firmie Vectra, która swoje usługi świadczy już od 1991 roku, nieustannie się rozwijając. Co posiada w swojej ofercie, jakie są jej możliwości i czy warto skorzystać z usług Vectry?
Co można znaleźć w ofercie Vectry?
Prawie milion abonentów, działalność w ponad 300 polskich miastach, a do tego niespełna 100 placówek na terenie całego kraju, w których można skorzystać z profesjonalnej pomocy obsługi klienta…tak obecnie prezentuje się firma Vectra, która działa na rynku od dobrych 17 lat.
Podstawowa oferta przygotowana przez tego operatora to dostarczanie telewizji kablowej oraz szybkiego internetu, a przynajmniej tak można wywnioskować z informacji podawanych przez firmę na oficjalnej stronie.
Warto wspomnieć dodatkowo, że w przypadku internetu mamy tutaj możliwość wyboru spośród stałego łącza na standardowym kablu, łącza światłowodowego, jak i mobilnego, do którego dostęp jest na terenie całego kraju.
Vectra – pakiety dostępne w ofercie
Aby przybliżyć nieco ofertę przygotowaną przez Vectrę, postaramy się zaprezentować kilka podstawowych pakietów, które aktualnie są dostępne. Zacznijmy może od samej telewizji, która oferuje sporo możliwości i z całą pewnością znajdzie wielu zwolenników.
Pakiety telewizyjne od Vectry
Osoby chcące skorzystać z usług telewizji kablowej, mają tak naprawdę do wyboru 5 podstawowych pakietów. Najtańszy pakiet, w którym znajdziemy 46 kanałów kosztuje niecałe 10 zł miesięcznie, natomiast za najdroższy z nich, w którym jest 211 kanałów w jakości cyfrowej, należy zapłacić niecałe 90 zł miesięcznie.
Naturalnie, niezależnie od wyboru konkretnego pakietu, zawsze dostaje się od operatora dekoder niezbędny do odbioru telewizji. Co bardzo istotne, oferta jest również rozbudowana o opcję z dekoderem CI+, który pozwala na oglądanie wszystkich kanałów bez standardowego dekodera.
Vectra promuje się również jako firma, której usługi związane z telewizją pozwalają na oglądanie wielu ulubionych kanałów na tablecie czy nawet smartfonie. Jest to realizowane z wykorzystaniem specjalnej aplikacji mobilnej, którą można pobrać na urządzenie zupełnie za darmo.
Oferta dostępu do internetu
Vectra znana jest jednak przede wszystkim ze swojej rozbudowanej oferty dostępu do internetu. Można ją podzielić tak naprawdę na 3 podstawowe elementy:
- internet światłowodowy o dużej prędkości, który dostępny jest na mocno ograniczonym terenie;
- standardowy internet oferowany na łączach telekomunikacyjnych z niższą prędkością;
- internet mobilny dostępny na terenie całego kraju.
W przypadku chęci skorzystania z oferty światłowodowej, należy mieć świadomość tego, że sieć ta nie jest jeszcze zbyt dobrze rozbudowana i dlatego dostępna jest głównie dla mieszkańców większych miast, przede wszystkim zamieszkujących na dużych osiedlach, takich jak blokowiska.
Wolniejsze pakiety internetowe są już dużo lepiej dostępne, gdyż połączenie realizowane jest na standardowych łączach telekomunikacyjnych.
Oferta internetu mobilnego może być natomiast dobrym rozwiązaniem przede wszystkim dla tych osób, które potrzebują stabilnego połączenia do pracy i chcą mieć możliwość korzystania z sieci w każdym miejscu.
Ceny pakietów zaczynają się od niecałych 35 zł miesięcznie za dostęp do internetu z prędkością 30 Mb/s, a kończą na niecałych 80 zł miesięcznie za połączenie do 600 Mb/s. W przypadku internetu mobilnego mamy tutaj pakiety podzielone pod kątem ilości danych do wykorzystania miesięcznie. Najtańsza oferta to 5GB miesięcznie w cenie 10 zł, a najdroższa daje nam możliwość wykorzystania miesięcznie 100 GB w cenie 50 zł.
Sprawdzamy prędkości internetu
Zapewne wiele osób interesuje to, na ile obietnice Vectry, związane z szybkością oraz stabilnością połączenia internetowego są osiągalne w rzeczywistości.
Sprawdziliśmy więc, jak oferta prezentuje się w rankingu ze strony speedtest.pl i okazuje się, że Vectra zajmuje obecnie 4 miejsce pośród wszystkich firm zapewniających dostęp do przewodowego internetu.
Użytkownicy przeciętnie osiągają prędkości około 60 Mb/s przy opóźnieniu na poziomie 28 ms, co chociażby pozwala na komfortowe granie w gry komputerowe po sieci.
Należy mieć tutaj świadomość tego, że dostęp do najszybszych łączy z Vectry jest dość ograniczony, gdyż oferowany jest on na światłowodach. W efekcie stosunkowo niewiele osób może skorzystać z łącza 600 Mb/s, co z pewnością zaniża ogólny wynik średnich prędkości.
Opinie klientów Vectry?
Vectra może pochwalić się wieloletnią obecnością na rynku, a co za tym idzie ogromną rzeszą klientów, którzy dość chętnie dzielą się swoimi spostrzeżeniami na różnych forach internetowych.
Przyjrzeliśmy się tym opiniom i możemy stwierdzić, że w większości są one przychylne dla firmy, potwierdzając stabilność połączeń internetowych, wygodę korzystania z telewizji na urządzeniach mobilnych, a do tego sprawność działania obsługi technicznej.
Jakie są ceny pakietów i gdzie je zamówić?
Powyżej opisaliśmy jedynie podstawowe pakiety firmy Vectra, gdyż prześwietlenie wszystkich byłoby niezwykle trudne. Osoby zainteresowane ofertą mogą po prostu zajrzeć na stronę www vectry.
i tam zapoznać się dokładnie z cennikiem konkretnych usług, które najbardziej spełniają oczekiwania.
Vectra dzisiaj 02.12.24 – oferta promocyjna. Kliknij
Również tam można zamówić usługę, wygodnie poprzez internet. Wcześniej będziemy zmuszeni do skorzystania ze specjalnego narzędzia, które sprawdza, jakie usługi dostępne są w danej lokalizacji.
Korzysta ktoś?
Naprawdę nie warto się kusić, nawet jeśli cena wydawałaby się kusząca to potem jest droga przez mękę a w ostatecznym rozrachunku dużo drożej.
Racja np nie da się grać a ja bardzo to lubię do telewizji nie mam zastrzerzen wszystko działa 10/10 ale internet to szczerze powinnismy im płaić za tą telewizje a internet to taka kupa że za darmo powinien być nawet nie obejrzę powtórek seriali bo po 2 minutach nie ma internetu szkoda słow…
Potwierdzam
Vectra – TYLKO dzisiaj 02.12.24 ceny promocyjne. Kliknij
Przysięgam mówić, prawdę, tylko prawdę i całą prawdę:
Moja opinia o Vectra:
1. Robią paskudny „traffic shaping” (ang.: modelowanie ruchu sieciowego) do youtuba. Obcieli mi do prędkość YOUTUBE’a do zawrotnych 45KiB/s. I tak już od trzech- czterech tygodni. Czyli na stałe.
Wyjaśnienie i testy: wideo 480p odtwarza sie 0.5s, ładuje 5s. i tak w kółko. Przetestowane na różnych DNS-ach po TLS, włacznie z uruchomieniem firewalla (blah blah blah –premanent –add-rich-rule xxxx/24 reject) dla całego zestawu serwerów youtube’a (aby przekierował ruch do innych serwerów youtube’a). To samo. Nic nie obejrzysz. Nawet na komputerze z innym systemem i DNSami podmienionymi na DNS’y googla.
2. Strona ebok.vectra.pl do uruchomienia wymaga nastepujacych skryptów google (inaczej jest to pusta strona):
-maps.googleapis.com —> nie wiem po co vectra udostępnia amarykańskiej korporacji „znanej z prywatności” naszą lokalizaję. To jest ebok a nie strona googla.
-www.google-analytics.com (s*r*u-tu-berzy za:sr:ani a nie pracownicy firmy informatycznej, na ch***j im to w ebok?!)
-google.com
-www.google.com
-ajax.googleapis.com
Czy po to by obslugiwac istniejacych klientów trzeba udostepniać tyle danych google? Mało tego „ch***uja google” wszędzie? Ja pier***lę i to jest obowiązkowe, żeby zapłacić Vectrze fakturę?!
Sam server vectry (ebok.vectra.pl) próbuje uruchomić na naszym komputrze 99+ skryptów (wyjaśnienie dla nieinformatyków: cudze nieweryfikowalne, wykonywalne oprogramowanie, wchodzisz na stronę ebok.vectra.pl=automatycznie je odpalasz). Pozwolisz? Aż strach się bać, bo ni ch***ja nie wiesz co odpalasz. Nie pozwolisz? Nie zapłacisz faktury. Czyli bez odpalenia oprogramowania googla (javascript) nie zapłacisz faktury i nie wyślesz zgłoszenia (pusta biała strona). To chyba jakiś diabelski żart. Tych nieweryfikwalnych skryptów na stronie ebok.vectra jest w sumie 99+.
3. Po prośbie żeby w starej umowie zmienili prędkość na adekwatną, do tego co mają od kilku lat inni nowi klienci (ale tylko proporcjonalnie do ceny), natychmniast wyłączyli Comedy Central. No to jest komedia!
Manipulują kanałami TV niemiłosiernie. Nigdy nie wiesz czy nastepnego dnia będziesz miał to, za co zapłaciłeś. Spamują wiadomościami typu „push”.
Co do decodera, to był przez 5-6lat muł. Dopiero po tym okresie wgrali nowe oprogramowanie. Ponadto (nie wiem czy to wina telewizora czy dekodera Vectry), ale na TV widzę nie 1080p przez HDMi, a 1080i (sygnal z przeplotem, bluergh).
4. Co do routera to porażka.
a) Nie ma możliwości zalogowania się na niego. Można, ale tylko przez stronę internetową Vectry (no to chyba jakiś żart jeśli chodzi o bezpieczeństwo). Dostępne są tylko 3 (czytaj TRZY) parametry: nazwa sieci (SSID), hasło i kanał. No- to jest kanał! I to wszystko przez stronę www pośredniczącą między routerem a tobą. Orzesz ty!
b) Oprogramowanie routera (spr. wersję) NIGDY nie było aktualizowane (ile to już 8 lat?). A po co, skoro i tak nie masz dostępu. Oczywiste, nie? Taka jest Vectra.
5. Jakość internetu (c.d. z punktu 1.)
a)Upload (prędkość wysyłania- przydatne przy rozmowach, wysyłaniu zdjęć etc)
Ja: Upload.
Vectra: A co to takiego?
Ja: Wie pani-widekonferencja, dzwięk, jakiś plik.
Vectra: A to sorry, my w Vectrze nie mamy i nie znamy. Ja nie wiem o co chodzi.
b) Ponaddto łącze nie trzyma parametrów i prędkośc fluktuuje niemiłosiernie (przez wget i PFS do dobrych, stabilnych serwerow). Pliku możecie nie ściągnąć.
c) Nie reagują na zgłoszenia, olewają, stosują traffic shaping (patrz punkt 1) i… udają że jest awaria (przetestowałem ich nic nie zgłaszając przez tydzień) i wtedy wypisują, że coś robili/będą robić (ogólnie to ściemniają) w twojej okolicy. Ogólnie zgłoszenia olewają i tylko każą restartować router (!) Na tym kończy się ich wiedza i pomoc.
d) Wisienka na torcie: na czacie siedzi panienienka z call center (90% czasu olewają rozmowę i się nie łaczą) a nie informatyk i nie wie co się do niej mówi.
PODSUMOWANIE:
Słownik Wyrazów Obcych pod hasłem „Vectra” powinien mieć: Patrz Wielki Słownik Języka Polskiego: hasło: „uciekać gdzie pieprz rośnie”.
Jak się umowa skończy to umowy z nimi już nie podpiszę, albo prędzej wypowiem (muszę spr. tylko jaki jest okres wypowiedzenia).
P.S. Tu nikt nie ma Vectry. Wszyscy mają innego dostawcę (widać po nazwach wifi).
Zamiast coddzienie (sic!) wrzucać ulotki to zjęliby się informatyką. Od ulotek jakości nie przybędzie.
Jest to bardzo kiepska firma. Trudno dodzwonić się na infolinię, salon znajdujący się we Wrocławiu jest przepełniony byłam tam trzykrotnie i czekałam za każdym razem 1,5h!!!). Zostałam mi włączona dodatkowa usługa płatna (MOOD Pełny) o której nie zostałam poinformowana. Na infolinii zostałam poinformowana, że faktycznie mam taką usługę i aby ją wyłączyć muszę udać się do salonu gdzie okazało się,że wcale jej nie mam włączonej(błąd systemu). Miałam na dziś umówione zamontowanie internetu (10-12) a o godz 11 zadzwoniła pani z Vectry aby powiedzieć że nie jest to dziś możliwe (jutro też) gdyż monter jest zajęty (oczywiści błąd systemu). Jeszcze nie skorzystałam z internetu a już mam ich dość.
ja tam jestem zadowolony
Dopóki nie porównasz oferty konkurencji, albo przypadkiem nie spróbujesz się uwolnić od nich.
nie powiem bo awarie się czasem zdarzają, ale nie ma chyba w tym nic niezwykłego. Szybko jednak je naprawiają, a net szybki
Czasem, czyli co najmniej raz w tygodniu…
czy ja wiem czy tak szybko naprawiają awarie 🙁 ja dziś od godziny 12 się męczę z ich internetem :/
15 minut jest internet za chwilę nie ma i tak wkoło :/ żeby od rana nic z tym nie zrobić- masakra
Platforma jest niezła, ale według mnie opłaca się tam kupować tylko pakiety, pojedynczo nie jest już tak tanio jednak poziom usług według mnie przyzwoity
nawet nawet jest ta vectra, ilość kanałów w tv mnie nie powaliła, ale za to internet bardzo fajnie działa, szybki jest i nie mam z nim większych problemów.
rok jestem z nimi, jedna duza awaria neta dość szybko naprawiona, ceny w miare atrakcyjne, pakiety niezłe, ogólnie jestem zadowolony.
Vectra – promocja dla wybranych. Kliknij
Właściwie jestem zadowolony z jakości usług, za miesiąc koniec umowy i chyba ją przedłuże.
Oni ją już automatycznie przedłużają – całą sztuką byłoby jej nie przedłużyć, bo się przed tym bronią różnymi kruczkami.
spoko, dobry net mają, obsługa zna się na rzeczy, raz awarie długo naprawiali, ale tak to szybko reagują.
internet do niczego, predkość jest połową tego co w umowie
tak samo w multimedia – płacę za 120 mb a mam max 60
Vectra w Elblągu ma niezłe recenzje ale obsługa techniczna z osiedla Nad Jarem jest bardzo kiepska. Pan technik poinformował mnie że wskazania internetu w teście mnoży się x2 ,więc powinienem być zadowolony bo wskazane 62 x2 daje 124 więc mam więcej niż opłacane 100Mbps. Czy jest to prawda?
Właśnie, chcą 2miesięcznego wypowiedzenia, i nie byłby to żaden problem gdyby nie to że jeśli ktoś nie jest świadom tego to wpada w nowy półroczny okres „promocyjny” a to oznacza, że za zerwanie umowy w okresie promocyjnym będzie obciążony karą za wszystkie miesiące obowiązywania promocji. To się kompletnie nie opłaca, naprawdę każda konkurencja wychodzi taniej.
Vectrę mam od 10 lat.
Było kilka problemów ale dzięki swojej upierdliwości telefonicznej doprowadziłam do usuwania każdej usterki.
Dekoder z nagrywarką super sprawa.
Za brak neta korekta faktury -oczywiście pismo i telefon. Trzeba pilnować terminu składania wypowiedzenia, od sierpnia to będzie na szczęście miesiąc.
Myślę że zostanę tu jeszcze jakiś czas
Uwaga; zawarłem umowe na infolini
Vectra OK każda telewizja kablowa nieraz ma problemy miałem Gawex , UPC, i też były problemy i to z internetem i telewizją. Ale Vectra infolinia to porażka nie dosyć ze jak się dodzwonisz to cię traktują jak ufo np.. umowa na żonę dzwoni mąż o multiroom podaje dane itd.. przysyłają serwisanta i wciskają oprócz multirooma internet 1gb mogilny którego nie chcieliśmy . Wiedz monter nie może nic zrobić bo musi być nowa umowa bez internetu mobilnego, więc dzwonie na obsługę i chce załatwić sprawę z z nimi a oni mi na to ,że to nie ja muszę dzwonić bo umowa na kogo innego. Wiedz czemu wcześniej można było załatwić sprawę a teraz nie , przecież nikt inny nie zadzwoni bez umowy i żeby brać coś sobie na głowę jak ktoś z domowników ,nie bo chcieli wcisnąć internet a teraz im nie pasuje. Będę pisał skargę zobaczymy czy to coś da ale wątpię, tym bardziej wszystko nagrywają. Taka jest infolinia VECTRY.
Jestem po dwóch udarach i w celu zmiany umowy BOK każe mi jechąć do punktu obsługi klienta.
Twierdzą, że ani przez telefon, ani przez przedstawiciela nie mgoą zmienić warunków umowy.
Umowa zawarta do 01.08.2017, Zależy im tylko na wyrwaniu kasy od klienta, bo jak bym chciał
zawrzeć nową umowę na wyższy pakiet usług to przylecieli by natychmiast, a tak to nie.
Nie polecam ich . Mieszkam na wiosce ale robia…
…sobie bardzo niemile zarty . Internet potrafi nie dzialac przez tygodnie gdy przychodza nagle internert zaczyna wmiare dzialac po czym gdy wyjda mija kilka dni i znowu to samo . Zazwyczaj podaja rozne powody dlaczego tak sie wlasnie dzieje , ktore sa absurdalnie glupie
Stargard-ja ogólnie nawet bardzo chwale sobie vectre,od ładnych paru lat ,a paraktycznie przez ten okres smiało moge nadmienic,ze usterki czy przerwy z jakiegos powodu prawie wcale sie nie zdarzają(a jak prace konserwacyjne to w godz.nocnych i śla e-mail,ze takie cos sie zdarzy) byc moze jest to uzaleznione od okablowania miasta,osiedl,ulic itp.Umowy,promocyjne przedłuzajace bez wychodzenia z domu na odleglosc,fachowy personel,mili konsultanci-idzie sie dogadac,fajna sprawa nie trzeba biegać,mogliby tylko zrobic w strefie klienta to 30 dniowe wypowiedzenie umowy na e-mail dla niezadowolonych lub chcacych zrezygnować(z możliwoscią cofniecia decyzji),bez wychodzenia z domu do najblizszego bok,czy pisania listów czy słania faxów…….
skonczyla mi sie umowa 24+6miesiecy.zadzwonila pani vectry z propozycja zawarcia nowej umowy.ustalilismy warunki oraz termin przyjscia montera.w przeddzien montazu dostalem sms potwierdzajacego godzine przyjscia montera.nastepnego o umowiowionej godzinie nikt sie nie pojawil.telefon na infolinie czekanie 20minut az ktos odebierze.konsultant oczywiscie nie wiedzal,obiecal ze ktos oddzwoni i cisza.wraszcie wieczorem telefon-nie moglem rozmawiac,poprosilem o telefon nastepnego dnia i do dzis cisza.stracilem dzien urlopu .nikt nie powiedzial slowa przepraszam,choc czytajac powyzsze opinie nie jestem zdziwiony
Ma ktoś może dostęp do tego łącza światłowodowego? Sprawdzałem w tym narzędziu i okazuje się, że mogę się do tego podłączyć. Piszcie proszę na ile jest to opłacalne i czy takie potężne prędkości robią różnice przy zwykłym przeglądaniu stron? Ja nie gram w gry, a i rzadko kiedy pobieram większe pliki.
dzień dobry. Wiecie na ile najmniej trzeba podpisać z nimi umowę? Ja dość często się przeprowadzam i wolałabym nie być związana z operatorem na długo, nigdy nie wiadomo czy nie zmienię miejsca zamieszkania 😉
Wiecie może czy w przypadku oferty internetu mobilnego, oprócz karty sim dostaje się od nich także modem na USB?
witam. Korzystacie może z tej aplikacji do oglądania TV na smartonie? Bardzo jest to obciążające dla internetu, w sensie czy dużo danych zużywa takie połączenie? Fajna opcja generalnie, tylko ja nie mam zbyt obszernego pakietu neta u swojego operatora 😉
Zamowilem Vectre we wtorek 31 lipca. Montaż umowiono na piątek 3 sierpnia na godziny 12-14. Dostałem potwierdzenie SMS. Wypowiedzialem więc umowę poprzedniemu operatorowi. W piątek o 14 telefon od technika, że jedzie ale jest jakąś niezgodność między umowa a zleceniem – zamawialem 2 dodatkowe gniazda, a zleceniu jest 1. Mam sie nie martwić, bo instalację wykona ją mam jedynie zadzwonić i poinformować BOK. Dzwonię informuje czekam. Mija 17 technika nie ma dzwonię do BOK z pytaniem o której będzie i ZONK pani informuje że był, ale nikogo nie zastał!!!!! W domu ja, żona i 3 dzieci!!!! Zaczynam czuć sie jak w powieści Mrożka. Proszę o wyjaśnienie sytuacji i informacje o której będzie montaż. Pani z BOK ma udać sie do przełożonego i odzwonic. Mija kolejna godzina. Dzwonię ją bo może oni nie mają numeru? Kolejna pani kompletnie nie wie o co chodzi ale informuje że w systemie nie ma już informacji że nikt nie otworzył technikowi (?) I proponuje nowy termin 9sierpnia. Nie usłyszałem przepraszamy. Rezygnuje z usług oszustów
Ja już wiem jak to działa. Zamówiłem technika na 17 a on zadzwonił że będzie o 16 bo taką godzinę ma na zleceniu a tak w ogóle pracuje do 16,30 i jak mnie nie będzie to zapisze, że nikogo nie było, bo nie ma możliwości zmiany tego zlecenia ani cofnięcia. zgadzam się z opinią – kontakt z tą firmą to tragedia.
Witam. Chcę się dołączyć do opinii na temat Vectry. Mam z nimi umowę już od 6 lat , w tej chwili płacę 59zł za 100MB i pakiet 60kanałów TV mniej więcej bo i tak tego nie oglądam.
Interesuje mnie tylko internet , a na niego nie mogę narzekać, owszem są czasami jakieś wahnięcia w prędkości, nawet przerwy, ale 99% czasu jest OK więc nie narzekam.
Miałem właśnie zmienić na UPC bo mają ofertę 150 MB i jakiś skromny pakiet TV za 50zł, ale po przeczytaniu mnóstwa złych opinii o UPC, rezygnuję ze zmiany
Na obecnym mieszkaniu abonuję Vectrę od 15 lat, ostatnio tylko TV i do Vectry jako nadawcy telewizji nie mam zastrzeżeń. Przez 14 lat byłem zadowolony w multiroomie z 2 prostych nagrywarek HMC 4120 z obsługą jednoklawiszową, tylko nagrywać.
Po latach obie padły w krótkim odstępie czasowym i obie zostały zastąpione modelem VEC-4730CD(X).
Ten model był zapewne pomyślany jako zapowiadane urządzenie multimedialne i po blisko rocznym użytkowaniu mam surową ocenę „jako urządzenie do wszystkiego jest tym samym do niczego”.
Wg mnie nadmiar zbędnych funkcji, utrudniających rzecz podstawową – nagrywanie. Dekoder nie jest wstanie zastąpić komputera a skomplikowana organizacja nie służy niezawodności i po kilku miesiącach 1 dekoder padł i od 2 tygodni oglądam tylko pakiet podstawowy a do szerokiej reszty nie mam dostępu, mimo wielu zdalnych prób usunięcia usterki.
Nagrania skończyły się wraz z awarią, od tego czasu zapisuje ciemny obraz.
Miałem propozycję zamiany na nową nagrywarkę 4K, jeszcze bardziej złożoną, powszechnie krytykowaną przez użytkowników i droższą w opłatach.
Jestem ciekaw ilu abonentów podziela mój pogląd, że większość z nas potrzebuje prostej nagrywarki a jednokierunkowe pójście Vectry w multimedialność jest błędem, który będzie skutkował ucieczką klientów.